tirsdag den 29. maj 2012

Pinsen 2012

Det gode vejr i pinsen er blevet nydt hjemme i Haderslev. Familien har en årlig pinsetur, som vi var på i søndags. Vejret var helt perfekt og vi sluttede af med grill hjemme hos mine forældre. Vi var 23 mennesker og snakken gik :) Hver især, skal have en ting med til spisning om aftenen og jeg fik at vide at jeg skulle lave desserten. Så jeg lavede en rabarbertærte - har lavet den en gang før og den smager super. Så I skal også lige have opskriften her:


Rabarbertærte
Ingredienser til kompot:
400 g. rabarber i renset vægt
50 g. sukker

Ingredienser til dej:
150 g. margarine (jeg bruger bare flydende becel)
2 æggeblommer
125 g. sukker
250 g. hvedemel
1 tsk. bagepulver

Ingredienser til fyld:
2 æggehvider
100 g. makroner

Fremgangsmåde:
Rabarberne skæres i 2 cm stykker og koges med sukker. Køles af.
Dejen æltes sammen og lægges koldt i en time.
Hviderne piskes stive og de knuste makroner vendes i.
2/3 del af dejen rulles ud og lægges i en tærteform eller springform.
Æggehvidemassen fordeles over.
Kompotten fordeles over.
Resten af dejen rulles ud og lægges i et fletværk over.
Bagetid 25-30 minutter ved 200 grader midt i ovnen.
Kan evt. serveres med cremefraiche rørt med vaniliesukker.

Bon appetit!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar